4 september 2008

Styckning

Nuså sitter i sängen igen och skriver, har haft en bra dag, hämtade min äldsta flicka idag från tåget hon kom hem, lite mera folk och stök på andra våningen.
Min mamma kom idag och hjälpte mig att stycka kött, renkött gott som den, äntligen frysen fylld igen, ska verkligen bli gott med renskav, röktrenkött och massa annat gott som man kan göra på renkött.

längtar som bara den tills jag får åka till stugan och bara vara i lugnet, få gå ut och ta den sista fiske turen för året, sen kommer kylan och man blir lat som den på att röra sig ute bara för att det är så kallt, inte nu -30 direkt som vissa i vårat avlånga land tror att de blir bara för att man bor långt upp i norr, utan för att de är så kallt i stugan som man ska sova i och de tar ungefär en hel dag att få igång värmen där och få ut den fuktiga luften.

Nå det var lite om det och annat nu ksa jag försöka sova känner mig inte trött men det är ganska skönt att bara slappa i sängen frmför teven, skönt som den, natt natt gott folk syns i morgon,
natt i natt och kramelikram

Inga kommentarer: