26 maj 2014

Där skall rosor aldrig falna, ingen frostnatt dem förstör.

God morgon.

jag har äntligen fått på hällen ! den var i lås och var tvungen att googla för att hitta låsupp funktionen.


Det var en lång och tung dag igår, Vi fäljde min farbror till hans viloplats.....
Allt var så fint och stilla.

En sak bestämde ja med små kusinerna iaf =) ja dom e ju intesuper små eller så me att vi ska ha en liten släktträff iaf johannes och Hiljas sida.
fick reda på ännu flera släktnamn frn min farmors sida.

jag funderade på hur jag umgicks med min farbror och de minns ja ju nu inte själv utan mamma berättade att jag kallade han pappa för att min inte var hemma så ofta, och  varje gång han kom satt jag i hans famn, och åt han mat ja då skulle jag oxå äta =)

se minns jag att jag vvar med till dom till Mauno några gångerr och sov dära, och på shougatan när de bodde där, vill minnas att helmi väntade om de var simon kanske ?!

ne nu ska jag fortstta med min middag de blir kokt torsk med lever och kokt potatis namme nam de e gott ska eg si dokker, skikkeli go middag, de koster kjempe massa her i Kiruna , å endeli ska eg få spise de.
hadde på bade du gammle sjokolade=)





Inga kommentarer: