18 augusti 2015

TISDAGSGÖRA!

go natt får man väl skriva nu då, kvällen har passerat sen länge.
Loa Falkman ligger och sover breve, det är de enda sällskapet jag har nu när Älskade har dragit till stugan med hundarna, jag kommer inte få träffa han för än på Söndag då ja kommer hem från Stockholm.

Jag har slitit på jobbet och inte haft en enda lugn stund, ibland känns det som att de är för lite timmar på dygnet.
Sen kom jag hem igen till ett tomt hus, jag käkade nån  knäckemacka sen, ut och fiska.Blev lite vada oxå eller bada för att kroken fastnade i botten bara bege sig ut å hämta eftersom jag bara har två drag här, kärleken tog med fiskeväskan till byn  ju så då var de ju badtime som fick ske, passade på att fiska lite när jag ändå stod där i älven, man fastnar ju inte i buskar då när man ska göra sina kast .
På torsdag kommer Lina och Macke hem från stugan då får dom vara katt vakt och se till att min lilla sötnos får mat i sig .

dagen har för övrigt varit fin och just nu längtar jag till formex mäsan i älvsjö ska blifint att köpa in massa nya saker till butiken, fylla hyllorna ordentligt.
kommer att försöka kolla på nya leverantörer ocå finns ju en heldel, hoppas på att de inte blir förseningar denna gång som de blev sist när vi skulle på mässan, vi missade en eldag bara för att tåget å allt annat skulle strula sig. de var djävligt surt kändes som att de blev en hel del stress på oss.

 det är verkligen höst nu och vilken sommar de blev typiskt att den skulle komma försent, att patta de var ju surt.
men ja får hitta på massa kul på kvällen istället.
Föröker få mannen att kapa lite trädså de kommer mera sol på gården men de e inte de lätttaste, ja tror ja bor med en trädkramare, jag vill ha bort varenda gran de e sjukt mycket sen är dom sjukt höga oxå inte alls bra.

nä nu ger jag mig slänger in lite pick oxå så hare finte hejjpa å go natt allla knattar.



Inga kommentarer: