2 februari 2011

Kackel i Gällivare

Jess dit var jag i dag. Fick träffa mannen magnus Tillbax i firman nice dom behöver all hjälp de kan få där. Sen fick vi beställt alla sakerna vi ville till GVE fin fina staff you know;) . Funderar mer och mer på flytten söder ut. Hade jag bara hittat jobb så men först stugan klar sen lämnar jag över mitt arbete med varm hand till nån annan. Blir ju inte svårt att ersätta mig. Just nu styr ekonomin de mesta. Men de gör de ju alltid, k har ju inge problem med att hitta nått att jobba med. Blir nog värre med mig. Bara jag får mer betalt än nu men de kan ju inte vara så svårt. Lönen e kass med tanke på allt arbete jag lägger ner. Har jobbat i 4år smart och har inte fått nått mer för de. Frågade nu om de inte var dax men ne de kommer sen. När fan e sen då? Då e de försent. De hör mig ganska irro e de för att jag att tjej: kvinna som jag ska ha lägre lön? Har inte jag visat att jag e duktig? För de e jag jävligt duktig. Tycker jag. Ne nu ska jag sova och drömma mig bort till pengar. Pengar är inte allt men de underlättar jävligt mycke.

Inga kommentarer: