20 maj 2012

jag tänker för mycket.....

Jag tänkrer väldans på våra barns uppväxt.
var den bra? kunde vi  ha gjort den bättre ?
massa snurr i skallen som jag och min kärlek diskuterar, massa folk gnäller på Kiruna.
Kiruna är en bra stad att ha barn på, en trygghet, våra barn har hittat kompisar ute på gården när de varit där man har fått telefon nummer att ringa för att koll att de sköter sig eller bara för att säga att , emilia äter hos oss eller ELIN  sover över, de e väl oki?

Att bara dratill stugan en helg ochlåta flickorna utforska närområde, bara inte gå för långt in i skogen inte bra =)

de har varit lätt för alla känner alla och man vet de mesta om de flesta, visst blir de massa skit snack oxå men de blir de ju vart katten som hells var du känner eller hört om massa mera folk.

Hade jag nu bott i ska vi ta stockholm ja då hade ju inte jag haft nån att snacka med skit eller bli snackad om för ingen vet ju vem man är !!

Så jag tycker de har varit bra för mina barn. Dom har haft sina kusiner attt vara med , skulle mina bröder iväg på träning eller nått ja de var ju bara att komma med barnen till mej , så tog man hand om heeela gänget , vi såg ut som dagis på tur varje gång men de var skoj för dom, dom tog hand om varandra de större hjälpe de mindre vid maten eller när de skulle kläp å sig för att gå ut och leka.

Dom hade alltid någon att vara med.
När vi bodde inbyn var de hur mycket unggar som hellst men skoj var de, jag startade 4H verksamhet till ungarna så ´de fick komma och pyssla en gång i veckan =) på så sätt lärde de ju oxå känna varandra, eller när vi tanter ringde runt våren , packade in ungarna på kälkar och drog i väg med täckena  hundar ungar och massa gott att äta, ute hela dagarna till midda, vi ammade barnen under täckena och hade massa kul för oss vi var ett glatt mamma gäng med alla trollbarn, ja dom har nog inte haft de så pjoskit våra barn här uppe i Kiruna.

Vi har haft den lyckan att få uppfostra våra barn på gott och ont uppe i Kiruna =)

hejjppa




1 kommentar:

actionradar sa...

Jag ska baskemig flytta till nån liten håla och uppfosta mina barn, här får dom inte växa upp. nene.

Appropå den där pyssel verksamheten. jag har ett mina från när jag var jätteliten och står och tjuvkikar på dom "större barnen" när dom pysslar. jag fick ju inte vara med i den gruppen ju :)