25 april 2015

hallå halååååå









sitter i den vackraste byn med den vackraste vyn.
Idag var de pimpeltävling, känner mig helt död har sprungit på Isen hela dagen å ropat å stojja.
vi var ett glatt å tokit gäng som begav oss ut för försäljning av både ditten å datten, tur att jag hamnade med Målin för finska e inte riktigt mitt språk som jag behärskar, vi fick sålt sjukt mycket korv, de var bar te ynkiga korvar kvar. 

de goda humöret finns oxå i behåll.
Min älskling har fixat med gardinstängerna medans jag jobbat på så nu har jag fått hänga upp i köket, väntar på att de ska bli klart i vardagsrummet så får ja hänga upp dit oxå.

nä nu ska ja bege mig till berko har som tänk fara dit heeeela dagen men nu har ja time to spend .

nä nu ska ja vila lite sen fortsätter min   kommande kväll, så tjing tjing

1 kommentar:

stora syrran sa...

Jo det var kul, o tur med vädret på tävlingen- o tur att inte du o jag hamna ihop....tror vi båda är lite förvirrade i matte :) hihihi fast nog var min polare åxå det mellan varven,
månne hur det blev med ditt besökande eller blev det kvälls"bestyren" som tog över ,
ha det gottis, hoppas du är på majbrasan...fast vet inte hur 17 vi ska få till det....hela rishögen var ju under snön typ