29 september 2010

Tvättstugebråk

ha ha börjar väl med det . ja ni helt otroligt hur dum man är ibland i tanken, men trötter är jag ingen ursäkt men kanske mitt blodsocker är lågt.''
Nå Sandra hade ial bokat tvättstugetid till idag la la la jag ner tvätta kläder Sandra var med första gången för att visa hur man skulle göra och var tvättstugan låg, hade ju hittat den till slut i källaren men det började så bra första gången med att lilla jag gick åt fel håll så de startade ju hyvens.

Nå vi hade släng i de 2 första maskinerna och det var ju lugnt hade ju bara en till sen att köra men när jag kommer tillbax så har nån jävel lyft ur allt och kört igång två maskiner , jag hann elda upp mig som ett gamalt lok  från 1920 talet nu var jag fan inte nådig i tanken satan i helveta vem fan vågar tömma och sen inte ens låssas om de voj helevetti.

Jag kom upp till lägenheten igen då, tog fram de Rosa post-it lapparna ( nej Sandra inte rosa samer) vad skulle ja skriver ...... jo jag kom på det , tvättstugan är bokad !! kort och gott, nå men jag tog inte med lappen till tvättstugan andra svängen, tar den sen hinner elda upp mig ännu mera när jag ser hur många minuter det är kvar på maskinerna att gå 59 What ska hon koka skiten (ja jag tänkte på en kvinna ) antisimex tvätta eller , jag hann smida massa planer i huvvet, ska jag stänga av maskinen och bara låtat skiten stå droppa dygn blöt i korgarna?? en jag låter de vara jag har ju bara en fjuttig maskin kvar men sur var jag voj voj perkele.

Kollar Klockan när jag kommer upp till lägenheten fan nu hinner jag inte tvätta fler maskiner nå på ren protest så skrev jag en ny post-it lapp rosa till färgen även denna gång, och var de så att kvinnan ( som jag  misstänkte i mitt huvud att de var) i fråga skulle vara där nere så skulle jag i stället säga de jag skrev, jess jag skulle vara modig konfrontera i tvättstugan nu ni var det sketet i de blå skåpet , fan så här gör man inte mot en ettrig norrbottning!!! Jag skrev, med stora bokstäver "HOPPAS DU HANN TVÄTTA KLART!", för de hann inte jag!! jepp så skrev jag

Jag tittade lite teve innan jag räknade ut att ungefär när "kvinnan" ifråga skulle vara nere i tvättstugan , sen slog jag till som en falk i natten.
Våra blickar möttes precis i dörren in till tvättstugan, hon tittade lustigt på mig denna stora mörka kvinna som pratade hackig svenska , ja ha lite nonchalant, har du tvätt tid nu frågade jag, för jag har bokat den sa ja, nej säger hon de har fru H gjort men hållå , satan i helvete fattar hon inte svenska heller detta mirakel , satans jävlar , står och biter ihop lite lätt... Men det står ju 18.00-19.00 sa jag med bestämd röst nej säger hon det står 10.00-14.00 öh jag eller vi båda hon pekar på en näst intill oläslig skrift och visst flyttar jag ringarna till höger över åttan så är det ju 10.00 men då ska man flytta dom en bra bit, ja så jag kunde ju bara ursäkta  att synd att de blev ett misssförstånd , jag hade kört en maskin till tog ut hennes tvätt innan. hon sa att de inte gjorde nått vilken tur för jag , men stora stygga sussi blev ganska så liten i kläderna jag kröp till korsett och sen frågade jag till m och med om jag skulle tömma min maskin så hon fick den oxå ha ha ja ja så går de .....

beträffande den lilla rosa lappen så tog jag aldrig med den och tuff nog att säga de var jag ju inte , Vilken tur att jag höll käften var det enda som snurrade i mittt huvud.......hi  hi nu sitter jag bara ned ett brett leende ,

hejjppa hej

Inga kommentarer: