3 juni 2015

ett viktigt steg

Jag valde att göra rätt och att göra en liten skillnad på mitt liv, ett beslut som jag tror att mina barnbarn och barn är stolta över, att jag inte är en mamma / mormor som bara gör så och tycker så för att de alltid varit så,.
Känner mig varm i hjärtat och känner verkligen att man kan ändra sig hur ung eller gammal man är.
Just nu går de massor av prat  om HEN HAN OCH HON
om att lägga in barnen, vuxna ja alla i fack och vissa tror verlkigen att man kan förändra barn från att vara pojke till att vara flicka, det är ju inte det de handlar om, de handlar om att alla har rätt att välja själv att vi inte ska bara tänka Pojk och flick färger, att de inte är fel på killar för att de gillar rosa, att flickor kan lika bra som pojkar, och att inte snoppen trillar av på pojkar för att dom har lång hår!!! sen finns de ju de puckon som tror att de handlar om att göra barn könslösa?!! hur fan tänkte dom då??


Man kan diskutera de i timmar, men de tänker jag då inte göra.

jag kan diskutera annat, om Cirkus Maximum å andra Cirkusar som är i vårt långa land som håller med en djurhållning som inte jag stödjer och som man önskar att fler skulle ta avstånd ifrån.
jag hoppas att mina barnbarn kommer att ta samma ställning som mej när de blir större och förstår mera.
jag gjorde verkligen det idag jag tog beslutet att elda upp mina tre biljetter till Cirkusen jag vill inte vara delaktig i att elefanter far omkring i vårat avlånga land , blir behandla som en påse skit.
har insett mer å mer att jag inte kommer att fara omkring på Zoo heller. alldeles för mycket händer på dom mera än vad vi fått se på teve!
jag trodde verkligen att skansen var ett bra ställe men nä då där skjuter vi djur för att vi inte har plats å lägger dom i en frysbox!! den vita tigern var de.



som ni ser jag brände upp mina biljetter till cirkusen, jag gjorde ett val för mina barnbarn och mej, jag vill inte stödja en cirkus med djur.

nå nog om det de kanske sår ett frö till någon annan oxå.
Nu längtar jag mest till fredag jag ska fara till Uppsala och de blir en Tjej helg med 2 av mina egna döttrat ser verkligen fram emot det, vi ska ut och äta middag och bara vara , säkert springa på lite loppisar oxå för de tycker vi om.
På söndag drar vi till gävle plockar upp två söta trollbarn som får åka med till uppsala på måndag sen blir de vidare mot Kiruna och morfar, jag kommer vara ledig hela veckan så vi ska bara hitta på kuligheter.
Har pln på att göra lite orintering med barnen och grillkväll, sen vill dom nog oxå träffa Niilas.
massaplaner men vi ser ju vad vi hittar på, gissar att de blir att de är dom som väljer.

men nu över och ut har spekulerat och funderat klart så hejjppa hej


Inga kommentarer: